En ovanligt bra onsdag

Trots ett roligt jobb är det rätt skönt med lediga dagar. Sedan i måndags går båda barnen på dagis hela dagarna så vi har bestämt oss för att vara lediga varannan onsdag. Barnen får korta veckor alltid, vi får avbrott i våra veckor och vi alla kommer att må lite bättre… Inte för att vi mår dåligt men ändå. Mina planer för onsdagarna är storslagna. Långa frukostar med pjamastvång, mysiga stunder i köket där mängder med muffins med fluffig glasyr och glittrigt strössel ska bakas, göra pyssel, bygga lego, 100% kvalitetstid med kidsen alltså…. Idag, min första onsdag har jag infriat inte mindre än inget av ovanstående. Jag har städat, tvättat, städat och tvättat med två barn som konkurrerat och bråkat om allt. Inget vidare bra start på vår 100%-iga mamma-barn-onsdag.
Det vände efter lunch så Skruttan fick hänga hos bästa vännen och grannen och Lilleman fick packas ner i en varm åkpåse och hänga med på långpromenad. Vi gick och gick och gick. Fotade lite, stalkade mitt barndomshem och visade Lilleman svanorna och ankorna vid sjön.
En ovanligt bra onsdag blev det till slut i alla fall så nu kan jag längta efter min nästa lediga onsdag om två veckor.

20130116-211646.jpg

20130116-211656.jpg

20130116-211701.jpg

20130116-211708.jpg

20130116-211713.jpg

Snart helg alltså…

Kommentera

