En rapport från Riga

Ett fasligt festligt gäng som jobbar på det där företaget jag jobbar på. En konferens, en Östersjö, ett Riga, en karaokebar och ett kropp som vägrar sluta gunga efter två dagar på färja. H.E.R.R.E.G.U.D vilket tempo, på allt!

Efter ett års ledighet har en hel del nya personer börjat på företaget. Jag vet inte hur många jag presenterade mig för minst två gånger… minst… En och annan kollega började jag till och med prata engelska med för att höra – Julia, vi är alltså kollegor! Just kidding svarade jag rödkindad.

Resan i sig var bra men jag har konstaterat några lärdomar för livet.

1. Aldrig mera kryssning (om det inte involverar lägenhetshytter, Medelhavet, Västindien eller liknande.)

2. Trots det korta avståndet mellan Lettland och Sverige är vi väldigt olika. Man ser liksom en dyster skugga över dom som påminner om en mörkare historia och nutid än vad vi är vana vid. Sorgligt men också en påminnelse om hur jäkla bra vi i Sverige har det.

3. Drick inte deras nationaldryck – Black Balsam, värre än Fernet vilket jag inte trodde var möjligt!

4. Letter pratar som Borat. En väldigt besvärlig lärdom att få mitt under talet från den Lettiske VDn på vårt systerbolag.

Det var ruskigt skönt att komma hem igår. Krama, klappa och sniffa på barn. Pussa på M och smälta ihop med soffan, dom gråa elefantpantsen och en film på TV.

Nu väntar 4 och en halv veckas semester. Tillsammans. Njutbart på så många sätt! Älskar’t!

 

Fulbild på mig på kontoret
Båten aka Medelpad
Vår hippieguide vars störta hobby vara att hoppa runt på stadens tak (?!?)
En av väldigt många vackra balkonger
Dom vet hur man pyntar hus i Riga

Schnyggo

Det fanns många härlig blomstånd att sniffa på

Lunch

Gatukonst

Vällkom to Riga

vajjert!

Nu är det barnkalasdags!

Kommentera

