Ett bloggvakuum

Sedan mitt förra inlägg, dagen innan midsommarafton, har det inte funnits en sekund över för den stackars bloggen. Det har varit några riktigt härliga dagar i kontrasternas verklighet. Från besök av min systeryster till att ha börjat jobba. Ja, kontraster är ordet!

Midsommar var underbart härlig med allt som hört till. Sill, snaps, familj, skratt, vajande muffar (Ingeborgs asså(vadan är det för text?!?!)) och hundra procent kvalitetstid med den danska delen av släkten. Vi hade ambitionen att göra en egen midsommarstång men regnet satte stopp för allt efter att vi satt ihop ett träkors som fick vår trädgård att likna en begravningsplats för antingen hästar eller väldigt feta människor.

Huset som fyllts av förväntansfulla barn och vuxna blev så tyst och tomt i söndags när det var dags att skiljas åt. Alltid lika sorgligt är det…

Med ett tomt hus fanns det plötsligt tid att inse att jobbet skulle smygstarta på måndagen. Jösses, ett år har gått och nu är det tillbaka till allvaret och långa dagar med spännande projekt och relationer och nya möten med en massa kompetenta och drivna (inte alla kanske) människor. Jag har mest tillbringat de senaste dagarna med att tigga om nya lösenord till alla system som jag fullständigt förträngt under det gångna året och planerat höstens arbete. Imorgon är det konferensresa, vi ska till Riga med en scheissestor båt från Stockholm som verkar vara större än Medelpad och som rymmer både tango-diskotek och ungdomsdisko. Vi får se på vilket dansgolv jag hamnar på…

Nu ropar sängen efter mig och jag är inte den som är den som låter den vänta…

Men först, some pics…

 

Time to day goodbye… Snyft i say.

Midsommardagen på universeum. Sekunden efter att bilden togs började Herr t-rex vråla och jag önskade än en gång att varit noggrannare med knipövningarna.

Vicke sugen på sushi

bakom mina solglasögon….

här vajar Ingeborgs muff

God natt

Kommentera

