Ett morgonbak

Visst, klockan är halv elva men för en mammaledig hemmaskrotare är det fortfarande morgon… ish…

Förberedelserna inför midsommarafton är i full gång. Min kära syster, den danske svågern och det lille wienerbrödet Markus kommer hit för ett midsommarfirande i Svennebanans anda. Vi måste slå på stort!

Nu blir det knäckebrödsbak, sen laga minivästerbottenostpajer *andas* och till slut en trip till frissan för att se om dom kan tämja min lejonman… nä, så är det inte. Snarare om dom kan rädda efter-gravidhåravfall-testerna som svajjar på mitt huvud.

Nu kör vi!

 

 

2 thoughts on “Ett morgonbak

  1. åhåhåh!! knäckebröd! baka! Spännande! Kan du lägga upp recept sen?* Trevlig midsommar!

    *alltså efter midsommarstressen lagt sig! 🙂

  2. Åh, grymt gott var det. Jag menar det! Trots min kommentar om att det smakade som när man moffat popcorn och har rester kvar mellan tänderna;)

Kommentera

