En tillbakablick: del 1

Exakt nu för ett år sedan började det mola i magen. Jag visste precis vad som skulle hända inom några få timmar och rädsla, förväntan, oro, nyfikenhet, längtan och rastlöshet rumlade runt i kroppen. Tre skulle bli fyra, Ellen skulle bli storasyster och vi skulle ge oss ut i ett ännu större äventyr än det vi redan for omkring i.

Exakt nu för ett år sedan gick jag och la mig sista gången som enbarnsmor…

 

Idag har vi haft släkten här på 1-årskalas. Viktor sov bort hela födelsedagsmiddagen men vaknade lagom till att melonfatet ställdes fram – han gick lös på det och avslutade suppén med att borsta håret med honungsmelon. Snygg volym och extra hållbart till tuppkam!

Under middagen slog det mig att jag har det ruskigt bra. Jag har en fantastiskt familj och svärfamilj. Vissa konstellationer av dubbla uppsättningar, några ingifta, några ogifta. Det bubblades runt bordet med prat i olika dialekter om allt från huruvida man låser om sig på toaletten till Strindberg och såklart det oundvikliga ämnet om pojkar verkligen gillar bollar och bilar mer än tjejer och om det i så fall beror på gener eller den sociala uppfostran. Kärt ämne har många åsikter och insikter.

En underbar dag som nu avslutas med den 1/4-dels dansk jag är som vill kika på fotboll samtidigt som den 3/4-dels svensk jag är skiter i EM och vill gå och lägga sig. Det är en ojämn kamp, jag vet, men fasligt spännande!

Söndag min vän…

Som synes är jag fullständigt oförmögen att se sådär modellig och insäljande ut så tårtan får göra hela jobbet själv!

6 våningar av synd..

Snart i en frisyr nära dig…

Ha en lövly afton!

 

5 thoughts on “En tillbakablick: del 1

Kommentera

