En smak av sommaren

Idag har det kors i taket kommit in lite värme på Västkusten. För en stund sen var det blå himmel och vår overkliga Azalea (har jag fått höra att det är) doftar så ljuvligt att magen gör ett glädjehopp när man går närmare än 10 meter.

Jag önskar att jag kunde uppfinna en doft-iPad för det här är magiskt!


Förutom att måla husgrunden väntar spännande saker. Först ska lille V på sitt livs första tandläkarbesök. Vi har pratat om det här och han är helt med på noterna vad det gäller att ligga still på stolen bredvid paletten med alla vassa verktyg och låta en främling prydd med ansiktsmask peta runt i munnen på honom. Det kommer att gå galant!

Ikväll är det dags för jobbaktivitet igen – matlagning är årets stora trend så vi är en handfull byåer som tillsammans med Sveriges största villatidning ska vispa ihop en fancy middag med Bengt Sjöström. Jag har gjort min research för att undvika riskerna kring ofrivillig förolämpning som Herr Wagner var nära att utsättas för i förra veckan (som jag skrev om här!). Jag får fortfarande lite hjärtklappning när jag tänker på hur förödande pinsamt det kunde ha blivit!!

Bengt

Sommardagarna jag drömmer om!

Nu kör vi!

 

Kommentera

