En rastlös dag

En plan för dagen har precis raserats på grund av en ond hals, inte på mig men på en vän som skulle komma hit med sin 7 veckor gamla bebisflicka. Jag som hade sett så mycket fram emot att gosa med lillan och snacka förlossningsdetaljer (märkligt att det kan vara ett ämne som får timmar att passera som om de vore minuter) och diskutera om lillan har några tidigt visade talanger såsom fin kastarm, stark backhand, tonsäker sopranröst eller helt enkelt en fallenhet för porträttmålning.

Under tiden som jag planerar om dagen bekantar sig Viktor med trappan och jag drar i mig frulle och en Tassimokaffe som får 4,5 J:n av 5 möjliga.

V sportar en oknäppt pyjamas för att göra trappan lite farligare – living on the edge!

Hjordnäras yoghurt ligger på topp just nu!

So long så länge!

 

One thought on “En rastlös dag

Kommentera

