En kväll att minnas

I onsdags kväll kom Ellen hem – äntligen! Familjen är samlad och ordningen är återställd.

Igår hade vi aktivitet med jobbet. Tillsammans med Göteborgs anrika morgontidning och en av våra kunder möttes vi upp på Smedjan som tillhör Sjömagasinet. Där skulle det lagas mat och drickas gott och snickesnacka hela kvällen lång. Jag och mina kollegor var där först och blev försedda med fantastiskt gott vitt vin. Strax efter oss kom det en välklädd herre in och presenterade artig sig som Ulf. Ahaaa, tänkte jag, vilken trevlig och artig senior säljare från morgontidningen. TUR att jag inte frågade något i stil med -jaha du Uffe, vilken typ av annonser säljer durå? Uffe hette nämligen Wagner i efternamn och kan det där med druvor, bubblor och att halshugga flaskor med sablar. Situationen hade kunnat bli väldigt pinsam to say the least…

Efter att ha öppnat och ätit ostron, provsmakat 700-kronorsskumpa, tillagat nyfiskad torskrygg, vispat en hollandaisesås och ätit en trerätters drömmeny med några av Göteborgs trevligaste människor var jag rätt nöjd att ta en taxi hem och natta mina stackars ömmande fötter och smälta alla intryck av härliga dofter och smaker och diskussioner.

 

En underbar utsikt från Sjömagasinet strax före midnatt

Gottigottgott

Tilltugg

Ulf ”uffeannonssäljare” Wagner

Nu ska det saftas på rabarber och jordgubbar! Hoppas på en törstig sommar för så här mycket saft har vi aldrig haft i hemmet!

Ajöss!

 

One thought on “En kväll att minnas

  1. Ping: En smak av sommaren |

Kommentera

