En kreativ dag

Sluttentan gjordes i lördags och ÄNTLIGEN kan jag sätta tänderna i de projekt som legat och väntat på mig. Som jag längtat!

Tentan togs hemma (går ju distansutbildning) så jag hade rekat med dricka, kexchoklad (ett tentamåste) och ett tomt hem. Mina nervösa prestationsnerverver gjorde att jag småskakade genom de 10 första frågorna men sen gick det rätt bra. Jag tror att jag klarade den men man ska ju som bekant inte ropa hej eller skratta först eller ta ut nå’t i förskott.

Hur som helst känns det som om någon gett mig 32-timmarsdygn och 32 timmar det vet vi ju alla är himla användbart alltså.

Igår gjordes träbokstäverna i ordning som ska hänga i ungarnas rum. Bokstäver från Panduro, hobbyfärg, scrappapper (mest från Tilda) och lim – voila! En korg virkades klart och en hel del bokläsning och bilbrummande utövades på golvet. Nästan, nästan, att det känns syndigt!

Förebild av träbokstäver (sorry för ful telefonkamera bild)

Snyggt va?! (trots könstereotypiska färgval)

Idag ska jag och V in till storstan för en tapaslunch med en gammal kollega. Det finns risk för shopping och intag av latte-to-go innan jag ska hem och packa. Ikväll åker vi till ön och kramar och gosar med en liten prinsessa som vi förhoppningsvis får med hem imorgon.

Ajöss så länge!

 

2 thoughts on “En kreativ dag

Kommentera

