En helg som heter duga

Som vanligt har vi haft en hektisk men riktigt go helg! Eftersom Ellen varit hos sin farmor har vi passat på att dra upp en växel i trädgården. Visserligen var ju Vicke hemma men jag och han har tidigt i livet kommit överens om att han ska sova bra, både nattetid som dagtid i utbyte mot mat och kläder. En deal som han verkar tycka är fair!
Anywhoo, så fick hallonbuskarna (som vi inte ens visste att vi hade) en inhägnad som jag oerhört proffsigt snickrade ihop och en hel del ogräs rycktes upp. Jag kan på fullaste allvar tänka mig att plocka ogräs på heltid. Så kul det är asså… på allvar!!

Under tiden som jag njöt av ogräs och snickeri löpte Händige Manny amok med en motorsåg vi lånat av Mannys mamma. Med bestämd blick fick den otämjda häcken och dom randomväxande bokarna så att dom teg – 4-ever!!

För detta slitgörat har jag unnat mig ett varmt bad med salt och oljor och levande ljus och en god kopp the och en fotpeeling och klassisk musik en benvaxning som gjorde så inni #%$¥£**+#%> ont att jag nog tömde hela förrådet på fula ord, men släta ben fick jag…. till slut

Nu är det kväll, solen lyser fortfarande och lämnar en härlig himmel efter sig och snart sover jag bort en till natt som inte vår sessa är hemma hos oss…

Good night y’all!

20120603-231042.jpg

20120603-231101.jpg

2 thoughts on “En helg som heter duga

Kommentera

