Ett vakuum

Veckan som gått har mest handlat om plugg. Så fort M har kommit innanför dörren på kvällarna har jag flytt till soffan och studierna. På Lördag är det sluttenta. S.L.U.T.T.E.N.T.A! sen ska jag ha semester på riktigt…

Igår kom svärmor och hämtade Ellen. Nästan en hel vecka ska hon vara på skogskollo ute på ön och schemat är fullspeckat. Det ska ridas, åka traktor, gå på Timotejkonsert och leka med sommarkompisarna som hon bara träffar när vi är på ön då och då. Vilket äventyr som väntar!

MEN så kommer blödiga mamman fram. Vilket vakuum den tjejen lämnar efter sig. Huset nästan ekar trots nyhetsmorgon på TV och en gurglande, äventyrslysten pojke och saknaden och tomheten finns där. En hel vecka alltså…

Igår var jag hos min chef med mina kollegor på sommaravslutning. Grill, bubbel, jobbsnack, avhandling av facit för föräldrar (otroligt vad många proffs det finns på det här med föräldraskap) och våra stundande äventyr. Det är ju inte många veckor kvar tills jag börjar jobba igen – det känns lite som när man var 11 och man skulle börja 4:an efter ett långt sommarlov. Jag ska köpa ett nytt pennskrin, en ny ryggsäck och slå in mina böcker min dator i fancy papper. 1:a augusti alltså…

Bröd från fantastiska bageriet i stan

grillad fläskfilé med täcke av olja, lime, basilika. Grillad kyckling med chili, olja, mynta och vitlök.

Grillad rabarber som är eftermarinerade med honung och ingefära lagd på krossade vaniljdrömmar och maskarpone. *dreggelgott*

Kommentera

