En kraftig förolämpning

Vilken helg det är – herrrregud som Ranelid hade sagt!

Att trädgårdspill står på agendan är ju inget nytt men vi klämmer in en hel del barnamys. Vi har köpt en pool så Ellen sitter i den och älskar att trolla med diverse leksaker och Vicke tränar lårmusklerna genom att gå längs med poolens utkant.

Igår satte jag på mig bikinin och la mig bredvid poolen och kände mig sådär graciös som de flesta gör vid första bikinitillfället för säsongen. Just då tyckte Ellen det var lämpligt med en dissning utan dess like. Med en superdiplomatisk ton (lite med en Reinfeldtslutning på huvudet) frågar hon -Mamma, du kanske ska ha något tyg som du kan hänga framför magen. Den hänger ju ut och kan putta på folk.

Ja, vad fan säger man då… Jag bröt ihop av skratt, hon såg förvånad ut, sen gick vi vidare till nästa ämne… Tur det är ens barn som säger sånt, har en känsla av att jag hade tagit det på ett annat sätt om M hade kläckt ur sig nåt sånt – åh min guuuud!

Now some pics och sen lite Eurovisiontalang!

 

 

 

 

2 thoughts on “En kraftig förolämpning

  1. Hahahahaaaa:-)! Goa lilla flickan! Skönt att du kan konsten o ta det med ett skratt iaf, det var ju verkligen en förolämpning av högre rang! Fattar du vad hon kommer åstadkomma för kommentarer när hon blir äldre!

Kommentera

