En till Carl Larssondag

Den polsk-ryska chockvärmen stannar kvar på västkusten och vi njuter. Alla fönster har stått öppna och gjort att tvärdraget spelat tennis med allt löst i huset – papper, blommor och en och annan dammtuss.

Mamma har varit här och lekt Carl Larssontavla med mig. Vi har saftat och saftat och saftat. Huset har luktat barndomsminnen och resultatet smakade barndom. Jag tror till och med att självaste Calle L skulle ha blivit avundsjuk på hela scenen! Därefter slängde jag snabbt ihop en äppelkaka… haha, nu låter jag sådär skitirriterande men nåt skulle jag och Ellen göra så jag valde enklast möjliga smet och lät Ellen göra jobbet. Receptet hittade jag hos Söta Saker – enkelt som tusan!

Nu på kvällen har vi flytt värmen och bänkat oss i skuggan under syrénträdet med äppelkaka och saft. Gött é de!

Andas ut och somna lycklig….

Kommentera

