Det sociala livet

Vi har tur. Vi har en massa människor runt omkring oss som gärna dras med oss så den här långhelgen har vi varit übersociala och rest kors och tvärs i Götalandet. I onsdags hade min bror som bekant födelsedagsfest. Vi blev bortskämda med fantastisk mat (kolla in menyn) och gott vin, glada människor och en massa skratt och stoj från alla barn. Presenten var uppskattad så pirret i magen exploderade och pluggångesten kan nu ta tillbaka sin plats i magen.

Det vackra bordet
Den vackra dukningen
Den blygsamma menyn
Min hotty
Mamma, bror och pappa
Vickevire

Dagen efter grundade vi med en välbehövlig (inte kalorimässigt med för kroppen ändå av någon märklig anledning) pizza innan resan tog oss vidare till Vänersborg för att snuffa minibebis. På middagen var vi tre familjer. Antalet barn under 1 år var fyra så det var full rulle och diskussioner om tänder, krypa, gå, prata, algebra. Tur att Viktor precis fått tänder så vi kunde vara med i snacket…

Sen hade vi våra kommungrannar hemma på middag. Då glömdes kameran bort men vi åt och drack gott och diskuterade affärsidéer som skulle revolutionera världen. Dessutom planerades en kanot- och tältresa in. Det ser jag fram emot med skräckblandad förtjusning. Ser framför mig en eldstad, korv, marshmallows och en trubadur… Vi får väl se om Magnus Ugglas trubadur dyker upp wohooooo.

Nu får jag snart besök av min gamla kollega och hennes två parvlar. En dag under blommande äppleträd väntar oss!

Happy happy Monday!

 

2 thoughts on “Det sociala livet

  1. En dag under blommande äppelträd – hur härligt lät inte det?! 🙂
    Vilken underbar och lyxig helg du verkar ha haft 🙂

    Kul att du tyckte om mitt inspirations-magasin, det gör mig väldigt glad! 🙂

    Jag önskar dig en fortsatt härlig dag (under äppelblommen)!
    Kram Sofia

Kommentera

