En man som kan sin shit!

Häromdagen fick jag frågan -hur känns det att börja jobba snart?

Jag satte min indiska currygryta i halsen – vaddå snart? det är ju eeeevigheter kvar. jasså inte?

För första gången på länge tänkte jag på att jag faktiskt ganska snart ska börja jobba. 1:a augusti smäller det på stort men redan i slutet på juni ska jag in på en prao-vecka (överlämningar och annat smått och gott) plus en konferenskryssning (ja, jag vet – måste ju vila upp mig efter två hårda dagar på kontoret).

Ok, för att återgå till frågan om hur det känns att ”snart” börja jobba. Rätt gött faktiskt. Inte alls för att jag tröttnat på hemmalivet eller mammalivet eller huslivet eller trädgårdslivet utan för att jag just nu sitter och spånar på alla storheter jag ska åstadkomma. Jag jobbar med marknadsföring – en jäkligt rolig sak att jobba med. Jag arbetar med flera olika företag i branscher med olika produkter och förutsättningar. Ingen dag är den andre lik och känslan av att rocka på sitt jobb emellanåt känns förbaskat bra i magen. Visst finns det dagar då känslan av 1000 kg tegelsten ligger i magen och Muammad Ali boxar på hjärtat och John Blund hånler men det hör till på något sätt.

Storverk ska jag utföra, tack vare min nye vän Philip. Philip Kotler – marknadsföringens mästare och mannen som ger mig en längtan efter tegelstenar, boxare och koffeintabletter.

och visst ser han så där klok ut?

Kommentera

