Säkert vårtecken

Trots att det egentligen varit vårmånad i 25 dagar har jag ändå tvivlat på vårens existens (inte så konstigt kanske med tanke på snöoväder, hagelskurar och alla minusgrader som vägrat lämna oss i fred). Idag fick jag ta mig en stros i trädgården där jag letade tecken efter våren för att liksom komma i vår-mode. Visst har vi lite knoppar i äppleträden och en o annan påsklilja men jag vill ha mycket mera vår. Efter en stund såg jag det mest säkra vårtecknet som finns – våran katt – utomhus. Vår katt Issey Miyake (aka Issey) har tillbringat de senaste sex månaderna med att ligga i källarfönstret där hon fräst åt alla förbistrosande katter som trott att vår tomt varit världens största kattlåda och därmed ett område där det är fritt fram att utföra sina behov. Vi ersatte nämligen vår dåvarande mossmatta med sand för att grunda inför kommande gräsmatta i höstas. Jo tack, den blivande gräsmattan kommer garanterat att vara välgödslad.

Hur som helst, våren är här, Issey är ute, nu kan jag våra till det ordentligt!

2 thoughts on “Säkert vårtecken

    • konstigt det där med katter – bekväma djur med höga krav på vädret 🙂

      Vilken finfin blogg du har, bra tävling med spännande butik också!

      ha en bra dag du med.

Kommentera

