Att vara ung igen…

Nästan så kändes det igår när jag var på en härlig middag hos Petra tillsammans med Anna och Linda. Alla tjejer från förr.

Efter att vi frossat i älgkalv och mintkladdkaka (nej, inte samtidigt), vin (ja, samtidigt), Baileys, smågodis, vaniljvodkadrinkar och en massa skratt, sminkeri och hårstudiogrejjande tyckte vi att det var en bra ide att bege oss ut på byn. Vi bokade en taxi och bad honom köra oss till Avenyn (specifikt nog). Efter en märklig taxiresa, då chauffören tycktes aldrig ha kört automat tidigare, klev vi ut på en bubblande och surrande avenyn. Det var inte igår eller i förrgår jag hamnade på avenyn kl 01:15 för att starta kvällen. Som att vara 22 igen alltså!

Idag har jag träningsverk in the behind efter att ha dansat mig svettig på ett dansgolv där det bara spelades best of the 90’s. Just det gjorde kanske inte att vi kände oss så unga men hey, det var hysteriskt roligt.

Den här söndagen har inte gått i ett jättehögt tempo för mig. Vi har grejat ute i trädgården inför den stundande altanen. Jag har mest sett mig som arbetsledare, dvs att jag suttit ner och ropat uppmuntrande slagord som ” åh vilka fina hål du gräver” och ”jobba, jobba, jooooobbbbbbaaaaa” till både mannen och Ellen. Mycket uppskattat… verkligen…

Efter denna ansträngande dag tillagade mannen i huset en wunderbar pastarätt à la Jamie Oliver som vet hur man trollar med vitlök, basilika, mandlar, chili och ansjovis. Mumma.

Nu söndagshäng, because I’m worth it!

 

2 thoughts on “Att vara ung igen…

    • Hittar ju inte det där receptet men jag kan det typ utantill…

      1 kruka basilika
      1 vitlök
      2 ansjovisfileer
      Lite ansjovisspad
      100 gr skalade mandlar
      Gula och röda cherrytomater
      Parmesanost (typ 100gr)
      Lite olivolja

      … Tror jag fick med det. Testa, så grrrrymt gott!

Kommentera

