Glad påsk i efterskott

Jag har glömt att lägga upp bild på påskens mest misslyckade påskbak. Jag och Ellen skulle ha en sån där mysig mamma-dotter-bakar-dag och jag hittade dom perfekta kakorna att göra med en 4-åring, nämligen marängkycklingar. Enkelt och lagom snabbt att göra för att 4-åringens tålamod inte skulle tryta och jag skulle stå och baka resterande 80% av baket. Enkelt kan man tycka but nooooooooo.

Det såg ut som massmord på kycklinggården. Så går det när man glömmer en av två ingredienser. Ett tips när man bakar maränger är: glöm inte sockret.

Nu säger vi hejdå till påsken för denna gång.

 

4 thoughts on “Glad påsk i efterskott

  1. Hahaha! Gjorde du dem på bara ägg?!
    Prästen på begravningen efter detta massmord… Av ägg är du kommen – ägg ska du åter varda… 🙂

    • Ägg och gul karamellfärg… Haha, SMRT!

      Äggen var inte döpta så vi hade ingen prelle på begravningen utan körde med en sån där begravning som astronauter har. Rätt ut i tjottahejti med er! (har man ju sett på Star Trek).

  2. Ha, ha! Så det var detta som var påskmaränger. Du skrev i ett sms till mig att ni skulle göra det & jag grunnade så mkt på vad detta kunde vara för skapelser så jag googlade runt på det men blev inte så mkt klokare 😉

Kommentera

