Happy Friday!

Ibland är det så skönt att vara. Trots en tand som är i kamp mot penicillin har fredagen varit wunderbar – och den är bara halvvägs slut!

Häromdagen blev jag så inspirerad av Emmas frulle (hon körde med yoghurt, färska jordgubbar och frön) som jag satt och trånade över när jag åt min fullkornsberikad havregryns gröt. Spännande värre. Jag var ju tvungen att köpa några jordgubbar nu i veckan men anar något fuffens, jag menar, ska dom verkligen va så här stora? Det stod inte på paketet men jag lovar att dom är en korsning mellan en vanlig jordgubbe och en Begium Blue- gubbe.

Här har ni bildbevis, självklar en jämförelse mellan muskelfrukten och det obligatoriska tändsticksasken.

Anledningen till att den här fredagen är extra skön, är att jag och kidsen har haft sådär mysigt att vi inte går utan gör hoppsasteg när vi ska ta oss från vardagsrummet och köket… nästan i alla fall. Vi packade en picknick och begav oss till lekplatsen för lite gung. Jag måste vara en av få vuxna som skrattar tills jag kiknar när jag gungar. Det pirrar ju så i magen. Jag är i alla fall billig i attraktionsdrift!

Sen skapade vi en idyllisk familjebild när Viktor rullade runt på en filt och undersökte gräset med munnen medan Ellen försökte få en drake att flyga trots avsaknad av snöre och en flygavgörande pinne medan jag gödde våra stackars uttorkade utemöbler med olja. Njutning. Nästa så att vi började sjunga något ur Mary Poppins men bara nästan.

Nu sitter vi och slappar i väntan på att M ska komma hem. Ikväll vankas det familjemys på hög nivå. Då kommer den bästa brorsan jag har med sin familj och vår mamma med sin karlakarl. Då blir det mexikanskt, vin och fintequila (inte den ruskiga varianten från systemet med röd plasthatt).

Bild lånad av http://matochdryckestips.wordpress.com/2008/10/03/tequila-bar-pa-kungsholmen-el-diablo/

The glory of Fridays!

 

 

Kommentera

