Drama Queen!

När jag blir sjuk, ser jag till att bli det med pompa och ståt. Jag blir inte bara sådär vanligt svenssonsjuk utan måste av någon outgrundlig anledning (högst motvilligt) få situationen att bli lite extra dramatisk. Just nu sitter jag med en infektion i käkbenet och väntar på att käkkirurgen ringer för att dra ut tandjäveln som orsakat det hela. Ajaj, en vanlig enkel lagning hade väl räckt?!
Jag blir inte heller magsjuk som andra, däremot går inte magen fri från sina olyckor. För några år sen åkte jag färjan mellan Sandefjord i Norge till Strömstad med mina kollegor. Strax efter avfärd börjar jag få galet ont i sidan av magen. Efter att ha stängt ner ett helt toalettrum, engagerat en civil läkare som för tillfället var ungdomskörledare som tack gode Gud fick fritt tillträde till båtens medicinskåp, blivit hämtat på brits ombord på båten av ambulanspersonal, åkt med blåljus, besökt tre sjukhus, bjudit ambulanssjuksköterskan Johan på min och Ms stundande mexicoresa, anklagat denne samma Johan för att vara kvinna egentligen, sjungit galenskaperna (de tre sista punkterna skedde under stark påverkan av droger som körledaren pumpat i mitt ben) och opererat ut en apelsinstor not-so-nice-grej som satt i magen. Ja, ska det vara sjukt ska det vara dramatiskt!!
Det har skett en del andra onödigt dramatiska saker i sjukdomsväg men det får bli en annan gång, nu ska jag fortsätta att knapra tabletter och sen gosa med sötplutten.

20120329-113711.jpg

3 thoughts on “Drama Queen!

    • Den konstiga grejen kallas för tvillingcysta och innehållet gör vilken frisk människa som helst illamående 🙂

      Träffas gärna, anar att vi kanske ses imorgon på Daisys loppis? Längtar!!!

      • Yes! Vi ses där. Har som mål att stå först i kön, men känner jag mig själv så hamnar jag väl sist, tidsoptimist som man e 😉

        Ha en skön kväll & tat lugnt med den mexikanska drycken! 😉

Kommentera

