Trött men ren

Så har jag varit på den efterlängtade och välbehövda sparesan. Jag och fem underbara tjejer åkte till Vann utanför Lysekil igår för att bara vara och njuta och ta hand om oss och våra mammakroppar. Vi var som kor som släpps på vårbete när vi kom dit. Vi började med ett yogapass för att verkligen komma in i spa mode. Det började bra där vi stod i diverse krigarställningar och andades med hela bröstkorgen tills en av dessa fem underbara tjejer ( jag har lovat att inte avslöja vilken av dom) råkade tappa kontrollen om en viss kroppsdel som ger ifrån sig en rejäl fis. Jaha, det var den yogan. Vi skrattade så hårt att jag inte vet om dagens träningsverk i magen kommer från träningen eller den fullständigt okontrollerbara fnissattacken. Vi DOG en smula som ni förstår…

 

Annars kantades dygnet av ett konstant tjatter, sång, många skratt, mat, vin, bad och många högt märkliga samtalsämnen. Om någon läser detta som råkade sitta vid bordet bredvid vårt i restaurangen igår kväll säger jag – please forgive us…

Vi hade alltså så rikligt med skoj att vi helt glömde bort att sova. Det blev bara tre timmar av den varan så nu ligger jag i soffan, hög på doft av de två fantastiska barnen och ska snart sätta M bredvid mig och ha honom som kudde ett par timmar innan sängen kallar.

Det är söndag det…

Julia

 

One thought on “Trött men ren

Kommentera

