Vårpirr i kroppen…

Ja, det är ju inte bara det fantastiska vädret som var i helgen som gör att vårkänslorna flödar utan även att årets första auktion gick av stapeln. Märkligt att man kan må så bra av att handla saker till hemmet… Nu har vi ju dessutom större behov än någonsin att fylla på med både möbler, tavlor, speglar, hyllor, plåtburkar (åh dessa plåtburkar), porslin, bestick… Ja, behovs-, eller kanske önske-, listan är lång.

 

Jag fyndade en hel låda plåtburkar och även en gammal köksvåg som jag noggrant sanerat från spindelväv och lukt av människa född sent 1800-tal. Morgondagens projekt blir att köpa brädor till två hyllor till köket. They call me Julia Timell… Nä, det är ju ingen som gör det… än…

 

Annars tillbringade vi helgen hos svärmor på ön. Det är så härligt att komma bort ett par dagar där man inte kan göra annat än att lata sig och bli serverad god mat och skratt från en fyraåring och en farmor som bjuder på shower iklädda cowboyhattar och bling-bling från 80-talet. Syner man inte får bort från hornhinnan vare sig man vill eller ej haha…

Förresten har jag gjort avgjutningar av barnens händer och fötter. Dom blev jättegulliga (för det var ju inte mina fötter jag tryckte ner i trolldegen) men nu har jag ingen aning vad jag ska göra med dom. Dom är ju rätt tjocka så det kan bli lurigt att trycka in dom bakom glas och ram… Hmm… Idéer?

 

 

 Nu ska jag förbereda för dagis och för en liten mammamaffia som kommer på besök. 

Happy Tuesday!

Julia

 

 

 

2 thoughts on “Vårpirr i kroppen…

Kommentera

