Tid och pengar är det enda vi har gott om…

Jasså inte? Nä, så är det ju inte. Dom senaste veckorna har gått i 120 kilometer i timmen. På allvar.

För två veckor sedan började Viktors sömnrutin (och därmed våran) att rasera. Fullständigt. Två timmar varje natt har han varit vaken och haft hysterianfall. Angenämt. Nu har vi haft två nätters sömn vilket gör att gnistan återkommer en smula.

Annars har vi, med betoning på båda barnen, varit krassliga. En massa snor, tårar, mutning kring medicinintag och uppallade kuddar. Det har liksom inte bättrat på humöret eller förlängt stubinen.

För två veckor sen hade vi nästan bestämt oss för vilken entreprenör vi skulle anlita för att piffa till vårt badrum. Imorgon påbörjas arbetet. Det har alltså gått rätt fort från val av entreprenör till val av klinker, kakel, badkar, toastol, lampor och kommod (kan någon förklara varför en byrå kostar 7 gånger mer när det ska stå i ett badrum än om det skulle stå vid sängen?). Jag läääängtar så efter att få bada i mitt nya kar och att få sitta på ett varmt golv. Speciellt efter att jag kommer att få dela hus med diverse hantverksmänniskor de närmsta 2,5 veckorna. Längtar.

Det har inte blivit så mycket fotande det senaste heller. Jag har påbörjat min nya kurs i marknadsföring och avklarat 5 test. Det är så sjukt intressant men det sväljer en hel del tid som jag tyvärr måste stjäla från mina kreativa utlopp. Däremot var jag på en befriande loppisrunda med ett äkta loppisproffs igår och fick tag på en del saker som jag numer går och klappar på…

Här kommer en bild på vårt blivande badrum. Alla detaljer är inte helt korrekta men det ger iaf en bild av ”spat”.

Julas Spa!

 

Guten nacht!

/Fröken Fanta

 

4 thoughts on “Tid och pengar är det enda vi har gott om…

  1. Jo men så atte… Det jag skrev tidigare då ”innan Julia raderade mig” 😉 var att badrummet ser jättefint ut på bilden & kommer nog bli ännu snyggare i verkligheten!

    Kul att du hade en härlig loppisrunda med loppisproffset Anna! Inte visste jag detta, dolda talanger har hon 😉

    Pöösss

Kommentera

