Nyårslöften var det ja…

Jag har inte så många saker som jag ”bara-måste-börja/sluta-med” så därför får årets löften bli att lära sig av förra årets misstag. Misstag kanske är ett lite starkt ord. Jag menar egentligen att jag kanske ska undvika att göra vissa saker som var en smula energikrävande förra året.

Note to self

1. Spontanköp inte ett hus
2. Spontanköp inte ett hus samma vecka som mannen åker på uppfylla-en-dröm-resa till Kilimanjaro
3. Flytta inte inom samma månad som du fött barn
4. Plugga inte två kurser samtidigt
5. Förkasta inte konsten av dränering. Det är inte ”bara att gräva lite”
6. Skaffa inte en vit matta till matsalsbordet under småbarnstiden… eller någon annan tid för den delen. Shit vad opraktiskt. Nu ser den mer ut som en Picassotavla.

Slutligen 7. Tänk efter minst 30 sekunder innan jag klickar på ”köp”-knappen på alla dessa webshops med allt från barnkläder till inredningsprylar. Minst 45 sekunder i alla fall…

Med detta sagt vill jag poängtera att jag inte ångrar några av punkt 1-3, det var bara en dålig tajming på det hela. Punkt 4 var rent idiotisk att tro att jag skulle klara. Punkt 6 ångrar jag nog först ordentligt efter att jag skrubbat objektet med vannish tills fingrarna blöder och punkt 7 har jag ångrat i omgångar.

Sådärja. 2012 – here I come.

20120103-213700.jpg

/Fröken Fanta

Kommentera

