Satan i gatan vad gammal jag är!

Igår fyllde jag år. 33 år. Det är alltså rätt många år.

Att fylla år ger ett tillfälle att reflektera vad tusan man har gjort under alla år för att ha fått som gå så försvinnande fort. Tänker man på det inser man, eller jag i alla fall, att det har rymts rätt mycket i dom åren ändå.

Jag hade privilegiet att bo utomlands som barn. Mexiko city i fyra år och London i fem år.
I Sverige har jag bott på 10 ställen inklusive huset jag bor i nu. Oj. Jag har jag gått i skolan, varit tonårsmotiverad i skolan, pluggat upp ämnen på KOMVUX som följd, pluggat reklam och marknadsföring, pluggar på universitet just nu, rest till Mexiko två gånger, luffat runt i Asien med några av världens bästa tjejer, julsemestrat i Thailand, chartrat i Grekland, bilat i Europa, förälskat mig i Italien, förälskat mig i M, förlovat mig med M, skapat, fött och förälskat mig i två barn, haft en koloniträdgård, sagt upp mig från tre arbeten, fått ett jobb som jag brinner för, förkovrat mig i passioner. Oj igen…

Det här är ju bara dom stora sakerna. Sedan har jag fyllt tiden med munpruttar på barnen (M har fått en o annan han med), träffat min familj så mycket jag kunnat, försökt att vårda vänner så bra som dom förtjänar att bli vårdare, smidit planer för framtiden och vara den bästa fästmön (vilket jäkla ord!), mamman, dottern, systern, vännen, kollegan, grannen som jag kan.

33 år är kanske inte så långt tid att få plats med allt i.

Happy next 33!

Jag blev firad med fina paket, skönsång på sängen och plättårta. Som att vara barn igen:-) jag lagade en Borsjtj (också ett jäkla ord som är omöjligt att uttala) som var perfekt att grunda med innan vi fullkomligt löpte amok med pepperkakor, ädelost och en av Anton Bergarna som ÄNTLIGEN fick komma ut ur garderoben… eh skafferiet…

En härlig födelsedag!

20111213-144350.jpg

20111213-144410.jpg

/Fröken Fanta

2 thoughts on “Satan i gatan vad gammal jag är!

Kommentera

