Jag är den pinsamma mamman längst fram

Idag hade E uppträdande på FunkyKidz som hon tränat inför varje söndag hela hösten. Det enda vi föräldrar visste var att barnen skulle vara utklädda till kaniner och sen skulle vi se resultatet av våra akrobaters hårda arbete den 11:e december.
Där satt vi i den stora aulan på min gamla gymnasieskola och väntade på våra 4-åringar som skulle inta scenen. Fortfarande osäker på om hon överhuvudet taget skulle gå upp på scenen (hon är väldigt kavat men ibland får hon för sig att bara vägra och då fungerar inga mutor i hela världen) traskar ett helt gäng småkaniner upp och laddar för show. ÅW MAJ GÅDD vilka sötnosar. Så duktiga och taggade när dom hoppade och gjorde sina kaninrörelser.
Jag satt och storböla men tror att jag kunde dölja det i skratt (herregud, måste ha låtit helt hysterisk!!!) och sprack lite i sömmarna av stolthet. Så är det ju bara att acceptera att jag blivit en sån morsa som gråter på shower, skolavslutningar, konfirmationer (as if), första pojkvännen (fast då kanske gråten inte handlar om stolthet), studenter med mera. En sån mamma som mina barn tycker är pinsammast i världen. Ja, så blir det nog… Ingen ide att försöka ändra på det, bara att insupa faktumet och vänja den stackars tösen.

Förresten fick hon hål i öronen i torsdags. Sött som socker tycker både jag och hon även om hon bittert fick erfara lite smärta som betalning.

20111211-212914.jpg

20111211-212923.jpg

/Fröken Fanta

2 thoughts on “Jag är den pinsamma mamman längst fram

  1. Då är det du och jag.

    I går var vi och kikade på Leahs första lusseframförande (förra året ”fick” 2-åringarna inte vara med i tåget”). Mammahjärtat värkte stolt i mig och efteråt kom Leah fram och och frågade om det hade kommit glädjetårar…

    Underbara ungar!
    Kram!

Kommentera

