Nu kommer busvädret – äntligen!!

Äntligen ska det bli vinter! Inte för att sladdolyckor och brutna ben är något jag ser fram emot men jag längtar så efter vinter, jul, elda i spisen, elda utomhus, skridskor på sjön och pälsa på med tjocka kläder. Sån är jag… I februari kommer jag att hata det och längta efter sol och lite värme… Sån är jag…

Igår var jag på promenad efter att ha lämnat E på dagis. passade på att ta med kameran för att träna fotandet. Fick till några schyssta bilder men var också lite rädd att folk skulle tro att jag satt i kissade i skogen när jag kröp runt på huk för att få närbilder på kvistar.

Idag vände jag och E i dörren på dagis efter ett magsjukelarm och begav oss till mamma för mys i Alingsås. Gud vilken mysig stad det är att strosa i, vilka butiker! Jag blir lite yr i huvudet och illamående när jag går genom alla fina inredningsbutiker fyllda med små pryttlar man bara måste ha! Vi passade även på att ta hål i Es öron. Som tur var kunde dom göra båda öronen samtidigt, annars hade det nog bara blivit hål i ett öra… det är ju rätt trendigt i och för sig. Det gjorde lite ont alltså men nu är allt bra.

Till middag åt vi köttbullar med mos och lingonsylt, på Ikea – jodå, fint ska det va’ på en onsdag o allt! Det var tom nära att vi valde deras julbordsbuffé men så slog det mig att jag ska ställa mig på vågen imorgon och att ris à la Malta och kopiösa mängder skinka, Janssons frestelse och prinskorvar inte riktigt ingår i Viktväkttarnas paradrätter. Håll tummarna att vågen håller imorgon:-) Anyway, hemmet har blivit finfint efter ett par mattor och gardinstänger. Det enda som inte blev så bra är Vs taklampa som har så starkt ljus att det tar minst en minut för synen att återvända efter att ha vistats i rummet. You win some, you loose some…

Nu ska det sovas… vi försöker fortfarande att lära V skillnaden mellan natt och dag. Det går inte.så.bra… *gäsp*

Men först, some pics!

20111207-224139.jpg

20111207-224152.jpg

20111207-224158.jpg

20111207-224208.jpg

20111207-224224.jpg

20111207-224249.jpg

20111207-224302.jpg

20111207-224317.jpg

/Fröken Fanta

One thought on “Nu kommer busvädret – äntligen!!

Kommentera

