Simon och ekarna

Idag har jag varit på bio för första gången på över ett år. När jag var gravid hade jag myror i benen så för min och alla andras trevnad undvek jag att sitta still i trånga områden där tystnad och lugn och ro var en av huvudfaktorerna, alltså biosalongen, ja, ni fattade det…

Det var ett stort bio-media som bjöd på mat, dricka, lite finare popcorn (se bild), nästa års bionyheter (ser fram emot några riktiga blockbusters) och en smygpremiär av Simon och Ekarna. Jag har inte läst boken och hade INGEN aning om vad jag skulle förvänta mig. Den var bra. 3 av 5 poäng. Underbart bildspråk, härliga skåderspelarinsatser och fin historia. Som vanligt med svenska filmer var den tung och mörk vilket gör den sevärd men kanske inte på första dejten då man gärna undviker maskararänder och avslutar kvällen med analys av filmen med rökig whisky på ett café med röda plyschsoffor.

Hur som helst var det härligt att vara ifrån barnen för att inse hur mycket jag saknade dom. Väl hemma är det så härligt att snusa barnnackar och borra in mig i Ms armar.

20111114-224805.jpg

/Fröken Fanta

2 thoughts on “Simon och ekarna

Kommentera

