Är det jag eller folket på TV…

…som är lite (eller mastodontmycket) konstiga? Tittar på Outsiders och vet inte om jag ska gråta, bli rädd, fnysa eller ens tro att det är sant. Kvällens program handlar om personer som har en minst sagt avancerad plan-b ifall samhället skiter sig rent ut sagt. Om det blir storm, en radioaktivitetsläcka, en översvämning, ett anfall från utomjordingar – you name it!!

Vad mycket energi det har tagit från dessa människor att bygga upp ett liv kring en försäkring vid en katastrof. En kvinna har tom byggt ett hus som är självförsörjande, det är ju i och för sig imponerande så det ska hon ha kred för, men det får mig att tänka på vilka plan-b jag har för liknande händelser… ZERO, noll, njet. Jag skulle nog bara go with the flow och panikskrika.. oavsett om det handlar om en invasion från Mars, en vattenläcka eller om kvällens Desperate Housewives uteblir till förmån för någon chick flick. Suck…

\Fröken Fanta

One thought on “Är det jag eller folket på TV…

Kommentera

