Sicken helg

En härlig helg börjar lida mot sitt slut. I fredags var jag och Frank på stan, närmare bestämt på Manana i Göteborg. Vi drack rosa drinkar, åt som vi inte sett mat på 8 dygn och snickesnackade heeeela kvällen. Vi blev båda förvånade när vi efter många timmar kom på att vi inte pratat om blöjor, sovrutiner, storslagna framtidsplaner för barnen så att dom kan försörja sina föräldrar mm (precis som ett gammalt par) så det var verkligen en kväll bortkopplad från vardagen.

Mätta som två gravida sjökor vandrade vi genom kvällsgöteborg, härligt att se och känna lite utelivspuls. Det var trots allt inte så länge sen stora andelar av mina helger och kvällar gick åt till att studsa runt på avenyns barer och nattklubbar. Medan vi strosade ner för Kungsgatan är jag rätt säker på att ett gäng snärtiga 20-somethings med platinablonderat hår, solariebrända kinder och mjukisbyxor instoppade i sina högklackade stövlar (vad är grejen med det förresten, har jag missat nåt???) tittade på oss och undrade vad tanterna gjorde ute så sent. Jag tänkte själv så om ”gamla” 30-plussare när jag var ung och fördomsfull:-)

I lördags vaknade jag med en proppmätt känsla (många tapas blev ‘re) och laddade för att grannarna med tre barn skulle komma till oss på pumpakarvning. Som vanligt när vi gör barnaktiviteter tröttnar barnen efter tre minuter och vi vuxna står där och bakar 1000 pepparkakor/ pyntar julgranen/ planterar blommor/ plockar äpplen och nu även karvar pumpa. Där stod vi och gjorde ett elakt ansikte av en grönsak… och det var skoj:-) V fick även låna Es djävulshorn. Det såg sjukt roligt ut men stackarn fick ju sugmärken på pannan…

Idag var det ponnyridning med E för andra gången. Det var inte så roligt idag så från att varit en hästtokig tjej vände hon tvärt till att aldrig vilja rida igen. Jaja, kanske inte blir en Malin Baryard så vi får satsa på en Sörenstam istället.

Nu ser jag fram emot en god natts sömn efter en ruskigt härlig helg…

/Fröken Fanta

20111030-220234.jpg

20111030-220241.jpg

Kommentera

