Dagen D

Laxerande mat/ drycker, vätskedrivande mat/ drycker, minimalt med smink, klippta naglar. Alla knep är tillåtna och välkomna inför vägningen efter 1 vecka som Viktväktare. Hur det har gått? Jovars, ganska bra. Jag är laddad och går in för det med hull och hår men har haft lite svårt att hitta balansen mellan att äta hälsosamt i hälsosamma mängder och känna att jag får i mig tillräckligt för att amma. Låter som en bortförklaring, eller kanske snarare en ursäkt för att äta mer, men jag är rädd att amningen ska påverkas negativt under tiden som jag (förhoppningsvis) tappar några kilon. Nu finns det ju dom som är emot viktväktarna, kanske lite extra mycket under tiden som man ammar, men det finns ett program för oss mjölkkossor med. Det betyder att jag får äta nästan 1/4 fler points än de sinade korna!!

Hur som helst, det ska bli spännande att se om och hur det har gått. Om det har gått bra ska jag fira med en extra portion baconinlindade dadlar när jag ska på galej med Frank imorgon. Jodå, JAG SKA UT!!! jag älskar både man, barn, hus, katt, soffan och tv:n en fredag kväll men det ska bli så härligt att bara få sitta med mysigt sällskap, äta gott (beroende på kvällens resultat) och dricka gott (beroende på kvällens resultat).

Nu ska jag tillbringa 1 timme med att dricka kaffe (laxerande remember) och sen ska jag göra något annat en liten stund innan jag beger mig ner till centrum där den förskräckta vågen står.

Wish me luck!!

20111027-163901.jpg

/Fröken Fanta

2 thoughts on “Dagen D

Kommentera

