Så var det äntligen gjort -hejja hejja!!!

När jag var pregnant med V levde jag med inställningen – jag är gravid och äter för två. Att jag sedan åt för två busslaster av atletiska 14-åriga pojkar i tillväxtperiod var inget jag reagerade på. I takt med att min käklinje smältes ihop med hals och kind skyllde jag på mycket vatten i kroppen och tog en kaka till. Inte en enda gång jag bjöds på någon typ av kaloribomb ( av mig själv eller någon annan socker provider) sa jag -nej tack, jag borde inte. Att det fanns sallad på menyn där vi åt lunch med jobbet såg jag nästan som en personlig förolämpning.

Om det har lämnat några spår? Öh, jodå. Inte ens den här så kallade kaloridödaren ”amningen” har gjort sitt jobb så nu sitter jag här, ammandes och flötig.

Idag har jag gjort det jag under en tid fasat för. Jag har skrivit in mig på Viktväktarna och i och med det ställt mig på vågen. (Jag tyckte förresten att den (vågen alltså) gav ifrån sig ett litet ”ouff” när jag klättrade upp på en). Det är en metod som funkar, det gäller ju trots allt att göra av med fler kalorier än de jag stoppar i mig. Enkel matematik… Så nu jäklar ska jag köra fullt ös och minnas the good ol’ days kantade utan hämningar med vördnad, för goa, det var dom!

Önska mig lycka till och bjud mig för Guds skull inte på några godsaker…. Ok, en men inte fler. Deal?

20111020-225634.jpg

/Fröken Fanta

2 thoughts on “Så var det äntligen gjort -hejja hejja!!!

Kommentera

