Jiisöss krajst!

Nu har jag sovit för första natten på länge… Ok, två nätter i rad har V gett mig sammanhängande sömn med endast EN nattamatning. Helt ok om jag får säga det själv. Om han ger mig samma lyx inatt är det tre nätter i rad och det innebär en ny vana. Men nu har jag jinxat det så jag lär väl vara zombie imorgon igen…

Annars är vardagen upp o ner men ändå rätt njutbar. Trädgården ser ut som f-n (det var alltså inte den njutbara delen av vardagen) men jag går runt och intalar mig själv att det kommer att bli fint så småningom… Att leran kommer att försvinna, att huset kommer att stå kvar trots att det låter som om dom ångvältar ner alla väggar och att min så kallade gräsmatta någon gång ska kunna bli grön igen (med hjälp av några ton gräsfrön då såklart…). It’s for a greater cause… *mantra mantra*

Det fina i kråksången är att jag helt bekymmersfritt kan med att bjuda in mig på fikor hos mina vänner och beklaga mig över allt oljud. Franks dotter tror nog att jag har flyttat in hos dom. Hon blir inte ens rädd när hon ser mig längre och det är minsann framsteg…

Just nu ligger båda barnen och sover i sina sängar och min käre M ligger utslagen i soffan efter dagens ögonlaserbehandling. Allt har gått bra och det var mindre dramatiskt än vad både han och jag hade trott. Jag menar, det är en laser in i ögat, need I say more?? Han sa att det hade luktat bränt hår… Har jag förstört er kväll nu också? Nu ligger han som sagt i soffan under en filt med sina solglasögon på sig och liknar en blandning mellan en vit och något mer närvarande Stevie Wonder och Robocop.

Jaja, nu är det läge att sätta dagen på paus och avrunda med lite Grey’s.

20111019-205521.jpg

20111019-205529.jpg

20111019-205543.jpg

/Fröken Fanta

Kommentera

