17 oktober

Jag är just nu förmodligen den sämsta eleven på kursen ”visuell kommunikation” på högskolan i Jönköping. Jag har nog inte ens nämnt att jag går den kursen eftersom jag 1. Varit galet oengagerad och 2. Försöker komma ikapp uppgifterna från min förra kurs som varit mina dåliga samveten i snart 1 år. Andra småsaker såsom barnafödande, flytt, renovering, amning och insomnia har liksom kommit emellan men jag hyser fortfarande hopp för att klara kursen fram till jul… Kursen i sig är väldigt intressant. Jag trodde från början att den skulle vara väldigt teoretisk där vi skulle få studera bildkomposition för olika ändamål inom reklam och eller propaganda men i själva verket är det en fotokurs som ska göra mig till en bättre fotograf (enligt högskolans beskrivning). Det skulle ju vara guld att kunna få verktyg och inspiration att ta lite schyssta bilder på barnen, huset och naturen!

Idag är sista ansökningsdagen för vårens kurser. Jag har tänkt på det i månader men har som vanligt skjutit på att sätta mig in i saker och ting. Nu ikväll kom jag på det och fick panikansöka några kurser dom verkar intressanta. Hoppas hoppas hoppas jag får lite mer tid (abra kadabra) att plugga så att jag får min kära examen någon gång…

Nu ska det sovas… stenhårt. Jag var på BVC idag och beklagade mig över att V stadigt äter varannan eller vart tredje timme dygnet runt plus att han inte sover mer än sammanlagt 1,5 h per dag. Jag hade nog förväntat mig att snälla Marie med fotriktiga skor och kort fluffigt hår skulle tillhandahålla någon typ av universalkräm som skulle lösa mina problem men fick som svar, -ja, så är det ibland… Ja, det är väl så. Så istället för att få V att skärpa sig får jag nog stå ut ett tag och inse att verkligheten är lite orättvis ibland…

Gonatt

20111017-222730.jpg

/Fröken Fanta

Kommentera

