Bä bä svarta älsklingstövel.

Igår var jag på ett sånt där unna-mig-och-min-son-lite-kvalitetstid-humör så jag bestämmer mig för att en sångstund på biblioteket var precis det som V var sugen på. Något anarkistiskt anmälde jag oss fast man var tvungen att vara fem månader (påminner lite om falskleggen i min ungdomens dagar) och det är ju över 1 månad tills dess. Hur som helst var ledaren för gruppen en tunn hippietjej i min ålder prydd med lång tjock fläta (såklart) och en bongotrumma under armen (såklart). Hon introducerade barnen till en värld av såpbubblor, tånyp och maraccas.
V var ju inte helt oväntat yngst i klassen och medan dom andra barnen förtjust klappade händerna, skrattade och log åt varandra när vi mammor och hippieinstruktören sjöng, hängde V med huvudet, stirrade med en apatisk blick ner i golvet samtidigt som han målmedvetet tryckte in halva min tumme i sin dreglande mun. Och där satt jag och sjöng ”bä bä vita lamm” och ”en liten båt”…
Jag intalar mig själv att han ändå fick stor behållning av vår mamma-son-stund och att sångerna viger honom till ett musikalsikt liv. Jag intalar mig det i alla fall…

Efter kvalitetstiden med V spenderade jag några kvalitetskronor på mig själv och inhandlade ett par döläckra svarta skinstövlar. Sådär sköna att man vill sova i dom, sådär himmelskt doftande som bara nya svarta skinnstövlar kan dofta, sådär snygga att jag vill ha dom under armen i soffan och klappa på dom och likt Gollum väsa -my precious… ja, ni fattar…

Imorgon är ska jag vara värdinna för ett klädparty. Jag är nog inte typen som har home partys men just de här produkterna ska bli ruskigt roligt att se mer av. Jag har blivit tipsad om märket POMPdeLUX och har fallit pladask för deras kläder, främst klänningarna och overallerna för tjejer. Imorgon anar jag alltså att det blir en mörk dag för min plånbok.

20111013-211633.jpg

20111013-211640.jpg

Bilderna är tagna från POMPdeLUX hemsida som ni alltså kan klicka er in på här

/Fröken Fanta

One thought on “Bä bä svarta älsklingstövel.

Kommentera

