Tar fram skiten från under mattan.

För ett år sen körde det ihop sig på jobbet. Jag fick en massa nya och VÄLDIGT tunga projekt som innebar 200% ökning i ansvar men också i antalet tillbringade timmar på kontoret. Självklart blev jag superstolt att få ett ökat ansvar, det tydde ju på att jag gjort ett bra jobb och jag blev såklart skitladdad för att prestera ännu mer och ännu bättre. Det som gjorde uppdraget lite körigt var att det krävdes 12 timmarsdagar på kontoret under en längre period plus att jag var hemligt nygravid med allt vad det innebär, illamående, trötthet, virrighet och allmänt hungrig… åh så hungrig…

Dessutom pluggade jag på universitetet på halvfart… (jag tar förhoppningsvis examen när jag är 35:-)). Hur som helst hade jag tre ganska stora fokusområden vid sidan om familjen så för att slippa minska sömnen till mindre än den redan osunda nivån, fick jag avstå från något av tidstjuvarna. Graviditeten var ju inte riktigt en valmöjlighet, inte heller jobbet så därför fick studierna lida. Det var ju såklart helt rätt val men nu, ett år senare, har jag tvingats ta fram mina gamla böcker, damma av anteckningsboken och gräva fram hjärnan som legat väl insvept i amningstöcken. Nu ska två uppgifter lösas så att jag kan få mina poäng. Ämnet är intressant men en smula tungt… Här är boken jag ska läsa nu. Input anyone?

20111012-213340.jpg

/Fröken Fanta

Kommentera

