Liten, mjuk och söt men skyldig till några pinsamma situationer.

Dom allra flesta bebismammor använder den här vita till synes oskyldiga bomullsrondellen aka amningsinlägg. Dom har räddat mig i många stunder men också försatt mig i några mer eller mindre pinsamma situationer.

För ett tag sen var vi på middag hos några av våra nya grannar. Dom har inga barn och trots den otroligt barnvänliga inställningen, har dom kanske inte inblick i attiraljerna närmast en nybliven mors kropp… Inte så konstigt kanske.
Jag och frun i huset står i köket och konverserar om ditten och datten när hon plötsligt tittar ner på golvet bredvid mig och säger lite besvärat ”du kanske ska plocka upp den där innan katten börjar leka med den…”. Lite genant ja! Upp med den och smyga tillbaka den (för ”smyga” går ju bra när den ska till dess rätta destination).
Efter det har jag varit noggrann med att ha koll på rondellen men i fredags hände det igen. Jag kom hem efter en härlig lunch hos Frank och en shoppingtur på ICA. När jag ska mata V inser jag att jag saknar en av dom. Gaaaah!!! Jag messar Frank och frågar om hon hittat den men icke. Jag hade på något sätt hoppats att den låg på köksbordet, hon har också bebis och vet hur det är. När hon svarade att den inte var där fasade jag att den låg någonstans på ICAs golv. Just det vore ju inte så hemskt men faktumet att någon ju förmodligen har sett en rondell halvt utstickande från tröjan innan den bestämde sig för att hoppa känns, hmmm, minst sagt olustigt.

Senare på dagen hittade jag en ensam rondell på golvet i hallen, kan ha varit lösningen på mysteriet, jag intalar mig det i alla fall…

Mycket väsen för liten rondell…

20111009-220403.jpg

/Fröken Fanta

Kommentera

