En okomplicerad födelsedag…

Nu är vår E 4 år och 8 minuter gammal. Vid varje födelsedag blir jag lite sentimental, löjligt men jag tror att alla föräldrar känner mer eller mindre samma sak. Nästan som på nyårsafton, man lämnar något och ser fram emot något annat. Det blir så definitivt på något märkligt sätt…

Då och nu…

20110929-222232.jpg

20110929-222253.jpg

Hur som helst gör vi allt för att göra hennes födelsedag en härlig upplevelse – inte heller det så unikt av en förälder. I början på veckan frågade jag vad hon ville äta och dricka på sin födelsedag, hon skulle få välja vad hon ville inom rimlighetens gränser, (alltså inte 1700-talschampagne och foie gras) och hon svarar att hon vill ha blodpudding med mjölk. Jag försökte locka med pizza, pannkakor och lasagne but noooooo. För att piffa till det hela stansade jag ut änglar och katter med pepparkaksformar. Det var gott och E var lycklig, vad annat spelar för roll?

20110929-222517.jpg

Jag vill utfärda en förklaring!
Om någon känner något som luktar lite surt i närheten av Göteborg, något som liknar ostkaka som glömts utanför kylskåpet en dag eller tre, så är det bara min son. Efter en natts insomnia pga gossens första förkylning som hindrade honom att andas ordentligt, har det kräkts och snorats en hel del. Trots envist gnidande med tvättlappar sitter lukten ändå kvar. Vi siktar på bad imorgon, utan matolja som jag gjorde misstaget att skopa i en annan gång. Längtar efter en bebisdoftande bebis igen…

/Fröken Fanta

2 thoughts on “En okomplicerad födelsedag…

Kommentera

