Höstplaner

Idag har jag varit duktig. Eller ja, mindre oduktig i alla fall. Gräsmattan har under rätt många veckor samlat på sig högar av röda äppellik som bidragit till ångest. Både för att dom bara ligger där och ruttnar och samlar sniglar och bananflugor men kanske framför allt för att jag inte saftar, mosar, pajjar. Nu har vi äntligen fått hem vår extrafrys som ska kopplas in på torsdag i källaren och då jäklar ska det frysas in både klyftor och mos. Jag ska även göra must, o ja, så mycket must att alla som hälsar på ska tvingas dricka minst en liter. På fredagar ska/ kan musten spädas ut med gin. Vid behov kan ginen smygas fram andra dagar också… man ska ju inte utesluta några dagar! Till gin/äppelmustdrycken ska det serveras äpplepaj med en klick äpplemos på… mumma…

Oj vilken utsvävning. Vad var det som gjorde mig så duktig då? Jo, jag krattade upp äppelliken och skapade en massgrav längst ner i hörnet av trädgården. Det låter kanske inte som en jättebedrift men det är det alltså! Letar nu efter ett lämpligt namn åt min nya drink… Idéer?

Tisdagskvällen är njutbar. Sitter i vardagsrummet med stearinljusskuggor och planerar höstens miniprojekt – hittade en bok med ”virkrecept” med dom sötaste figurerna. Hmmm… Zombies, skelett-brudpar eller djävul?

20110927-215942.jpg

20110927-215950.jpg

20110927-215956.jpg

/Fröken Fanta

Kommentera

