Given med kärlek, omtanke och baktanke…

Idag har jag fått en present av min kära M. En teknikpryl som ska underlätta mitt bloggande och att dela bilder. Nämligen en mackapär till Ipaden som gör att jag kan ladda in bilder från våra kameror direkt in i ett album i paddan, fiffigt värre va? Visserligen genomskådade jag honom direkt när han sa att det var en present till mig. Han gör nämligen så när han vill rättfärdiga ett köp som kliar mer i hans fingrar än i mina, men det gör ju bara gesten charmigare. Charmen kommer dock att avta om presenterna tangerar ämnen som är helt utanför min intressesfär. Sladdar, bilvårdsgrejjer och/ eller inträdet till LAN-partajer med tonårspojkar uppåttjackade på Jolt-cola (inga fördomar här inte).
Jag har tidigare fått en fickkamera för att jag ska kunna ta många bilder när jag är hemma (hmmm) och att vi skaffade Paddan var mest för min skull så att jag lätt skulle kunna surfa när jag var hemma mammaledig eller när jag sippade Latten på stan ( som för övrigt händer på tok för sällan med barn nr 2). Som sagt, söta gester som jag inte vill (eller ska behöva för den delen :-)) leva utan, men att alla presenter råkar vara teknik-gadgets är alltså ingen slump:-)

Nu har jag premiäranvänt prylen och laddat in bilder på mordet av ett styck pinata och några fler bilder från helgen. Förresten är det ett hett julklappstips!!

20110926-224247.jpg

20110926-224254.jpg

20110926-224306.jpg

20110926-224316.jpg

20110926-224326.jpg

/Fröken Fanta

Kommentera

