I valet och kvalet

Ett av livets svåra beslut har dykt upp, visserligen ett relativt lyxigt problem i mångas ögon men ändå…

Mitt jobb ska på konferensresa och jag är välkommen att följa med. So far so good. Jag vill jättegärna med men har lite separationsångest från V. Jag slits alltså mellan 1. Den goda modern som ömt ammar och vårdar barnet och 2. Jobbtjejen som älskar uteliv, restauranger, drinkar och ett minst sagt livfullt gäng på 100 pers.. och en del konfererande såklart…

Hade resan varit till Köpenhamn eller någon annan lättillgänglig stad (för det är alltid en storstad vi åker till) hade det varit mer ok att missa resan om än lite trist att inte få träffa kollegorna och vara införstådd i jobbskvallret som pågår efteråt. Men nu är det inte Köpenhamn eller Oslo eller något annan mer ”vanlig” konferensort, utan vi ska till Beirut. Jo, mina vänner, BEIRUT! Det är ju inte det där stället man har drömt om att åka till i alla år eller dit man funderar på att åka charter till (finns det bamseklubb i Beirut?) så det finns en risk att det är en once in a lifetime opportunity – vad göra?! Dessutom måste jag bestämma mig tills imorgon…

Hmmm… Vara hemma i höstruskiga Göteborg och sniffa bebis (både den goda och mindre goda varianten) eller svida om till galakläder och åka till Libanon? Jag får sova på saken och hoppas att svaret dyker upp i en dröm. Det ser ju ändå helt ok ut, eller hur?

20110919-231357.jpg

/Fröken Fanta

Kommentera

