Onsdagsgott

För ett tag sedan fick jag en relativt nylanserad tidning i brevlådan. Jag ringde M och berättade överlyckligt om att det måste vara ett påhitt från mina kollegor, ”Guuuud så schysst att ordna hem en prenumeration av de magasin vi får till jobbet!!!” sa jag. M svarar lite försynt med ett uns av dryghet, -du tror inte det är din sambo som köpt en prenumeration till dig som pris för Viktor- tävlingen? (berättar om tävlingen senare)
En smula skamset bad jag om ursäkt att jag kunde misstänka någon annan än han som skulle göra något så snällt och fint:-)
Tidningen är hur som helst underbar, vilka recept, vilka bilder, vilken inspiration. Matporr är vad det är!!! Man vill liksom baka allt på samma dag och bjuda in alla närmsta vännerna på Facebook, alla 250 stycken, på fikastund. Idag bakade jag premiärbaken – eh, det heter kanske premiärbaket – och med tanke med vår trädgårds praktfulla och överfulla äppelträd vore det snudd på kriminellt att inte baka något på dessa frukter. Äppelmuffins med råsocker och kardemumma blev det. Kan rekommendera både tidningen och det receptet…. Mumsisch!

20110907-194121.jpg

20110907-194130.jpg

/Fröken Fanta

2 thoughts on “Onsdagsgott

Kommentera

