12-timmars dygn?

Det sa woosh så var helgen över. Så himla mycket trevligheter har fått plats på samma helg att imorse när jag vaknade var det alldeles tomt. I fredags kom min allra käraste syster med sötaste avkomman på besök. Jag passade på att fixa lite kräftskiva med både kräftor, räkor, vin, västerbottenostpaj, aioli med mera. Vi hade tom smaklösa hattar och servetter men det hör ju till:-)
Fredagen var lika mysig som det var tråkigt när dom åkte i lördags:-(
Då var det dags för tjejmiddag hos Flodabruttan där nästan hela gamla tjejgänget träffades. Åh så härligt det är att ha en helkväll med god mat och en massa skvaller och catch-ups. Som vanligt sa vi att det inte får dröja så länge tills nästa gång men som vanligt dröjer det säkert ett par år tills nästa gång. Känns det igen?:-) kvällen avslutades med Sings Star som är så roligt, men jag är rätt glad att man inte sparar allsången tills dagen efter… Huuuäääää….
Igår, söndag, var jag inte helt representativ för klubben av ansvarsfulla mödrar så M fick vara min och barnens passop, skönt och lyxigt 🙂
Inte heller idag fick jag priset Number One Mom. Det började bra när jag föreslog att vi skulle traska ner till biblioteket och låna lite böcker. So far so good. Visserligen regnade det ute men det finns ju inget dåligt väder (I beg to differ!!!) så på med regnkläder och paraply. Es stövlar visade sig vara trasiga så hon fick gå i gympaskor. Inte så smart… Efter 100 meter klagar hon på våta fötter, nu börjar det alltså gå utför. Strax därpå körde en hästtransport förbi och skvätte ner mig och barnvagnen (E klarade sig) varpå jag börjar hytte med näven och svära likt en gammal Åsa-Nisse film. Nu nådde vi nästan botten. Hela eftermiddagen har E gått runt och sagt ”ävvla djot” – hrmpf, imorgon blir det bättre… nya gummistövlar är inköpta:-)

20110905-222305.jpg

/Fröken Fanta

2 thoughts on “12-timmars dygn?

  1. Tack för en jättetrevlig kväll! 🙂

    Fina stövlar du har köpt till E, L hade likadana förra året som hon tyvärr växt ur nu…
    KRAM

Kommentera

