Hej, mitt namn är Julia och jag är en klant.

Jag sitter vid matbordet och äter en smarrig tomatsoppa med krutonger och färskhyvlad parmesan samtidigt som jag kollar Facebook. Plötsligt hör jag ett plums. Det är min allra käraste ägodel (av de materiella tingen så klart) som glidigt ur min hand och rätt ner i soppan! Jag blev handlingsförlamad en sekund eller två, därefter grävde jag upp en kletig telefon som var full av tomatsoppa, oturligt även i springan för laddaren. På skärmen står det ”laddningsdockan är inte avsedd för den här enheten” No shit Sherlock!!! Just nu ligger telefonen avstängd på tork, luktandes Toskansk tomatsoppa med krutonger och parmesanost.
Jag är sååååå glad att jag inte valde fisksoppan som jag var väldigt nära att göra… Även om lukten ppå en telefon föredras vara neutral väljer jag lätt en grönsaksdoft framför gammal torsk.
Håller alla tummar och tår att jag inte behöver fjäska till mig en ny telefon från jobbet, känns lite sådär under tiden som jag är mammaledig:-)

Om man frågar folk vilken teknisk pryl dom inte ja leva utan törs jag nog påstå att en väldigt stor majoritet skulle svara sin telefon. Jag har ofta tänkt på hur man klarade sig förr när man inte var nåbar 24/7 och faktiskt väntade i 10 minuter på att personen man hade stämt träff med skulle komma. Inte kunde man ringa 3 minuter innan utsatt tid och fråga vart den andra personen var. Vi har helt enkelt blivit mer effektiva med vår tid, på gott och ont.

Om nu min telefon slutar att fungera kommer jag att leva ett grymt ineffektivt liv medans alla andra kommer att fortsätta leva som vanligt. Kommer jag att bli uteffektiviserad??

/Fröken Fanta

Kommentera

