Det är väl bara att gräva lite…

…sa bruden till dräneringsgubben.

Ack så fel jag hade när jag hade den inställningen. När vi köpte huset visste vi att det krävdes två åtgärder inom en relativt snar framtid. Vi skulle dränera runt huset som tydligen inte gjorts sedan 1934 när det byggdes, och vi ska renovera minst ett badrum som nu är orange och brun à la 70-tal.
Nu har tre grävare varit här varav alla tre har olika teorier och syn på det här med dränering. Gaaah!! Inte visst jag att en dränering kunde vara så godtycklig. Jag, med min novisa inställning till arbetet tänkte att det mer tillhörde facket ”vetenskap”. Hur ska två tummen-mitt-i-handen-personer veta vilken som är bäst!? Dig Goddammit!!!

Nu väntar vi på offerterna så får vi snällt be någon i vår bekantskapskrets som är händigare än vi om hjälp, annars kan beslutet baseras på saker som ”han tittade inte nervärderande på mig när jag ställde dumma frågor” eller ”han sa att vi köpt ett jättefint hus” eller ”dina barn är dom finaste i världen, långt sötare än mina egna”.

Ole dole doff….

20110831-112133.jpg

Kommentera

