Ett sista farväl…

Igår var jag på ett ledsamt uppbrott på ett förhållande som varat i 11 år, nämligen musikgenierna The Ark. Dom höll sin sista konsert igår på Liseberg. Jag var där med fröknarna A och P som liksom jag gillat The Ark sedan deras debut. Det var både glädje och vemod när dom som vanligt körde sista låten ”calleth you, commeth I” i sina fantastiska scenkläder. Publiken var härlig och Olas energi glänsande!! Ett band som definitivt kommer att vara saknat. Snart vankas det The Arkfest med fjäderskrudar och luftiga frisyrer med mycket glam, jag kommer dock att hålla mig från de tajta spandexkläderna för alls trevnad!
jag har lagt till Ola på min frikortslista. I vår familj har vi regeln att jag får ha tre och Mattias har en, rättvist!!! Mina andra är Slash (jag vet…) Och Antonio Banderas.

20110826-161300.jpg

20110826-161306.jpg

20110826-161311.jpg
Anna och Petra

När vi flyttade in i huset fick vi några saker som stått i huset under en väldigt lång tid. Bland annat fick vi en stor Amerikakoffert som stod i källaren. Den behöver lite kärlek invändigt då den gamla ytan av papper är rätt medtagen. Det får bli lite självhäftande tapet tror jag. Hur som helst tvättade vi av kofferten, satte överdrivet många tassar på undersidan och släpade upp den till vardagsrummet. Det är en framtida kudd- och filtförvaring som vi är så glada för. På en klisterlapp på sidan står det ”Holland Amerikaline – 1965” så den är inte helt purung:-)

Den ser sunkigare ut på bilden än vad den är verkligheten:-)

20110826-162224.jpg
href=”https://frokenfanta.files.wordpress.com/2011/08/20110826-161518.jpg”>20110826-161518.jpg

20110826-161523.jpg

/Fröken Fanta

Kommentera

