Pengar och tid är det enda jag har gott om…NOT!!

Vart tar tiden vägen?! En klyscha, jag vet, men tiden flyger verkligen förbi och fortast flyger den förbi alla de roliga projekt jag har liggandes på hög. Dagarna fylls visserligen inte bara av tråkiga saker men däremot av väldigt många måste-saker, så kallade uppgifter med hygienfaktorer. Till dem hör tvätt, städ, matlagning, inköp mm. Jag önskar att det fanns tid över till den stackars trädgården som inte fått någon kärlek utan bara fått smaka på vassa verktyg. Lite tid över till att sy, scrappa, läsa, snickra, måla, packa upp, munprutta barnen lite oftare och renovera lillens rum. Snart ska dock symaskinen fram så att syfabriken kan börja producera lite outfits till kidsen.

E går på dagis nu sedan en vecka tillbaka. Hon är ”tuff och framåt” enligt pedagogerna och det märktes inte minst när hon första dagen fullständigt struntade i mig och började leka med dom andra barnen… Det går hur bra som helst – skönt!!

V har hittat sin hand. Det är galet sött att se hur han kikar på köttklumpen som susar förbi lite då och då. Dessutom har han börjat ”prata” lite, jag längtar till dom små gurgelljuden ska börja!

Jag vet att ett växande fikonträd inte är så väldigt intressant egentligen men jag är fullständigt överraskad att det kan gå så fort från döden till en sprudlande växtlighet – två veckor people!!!!

20110823-224124.jpg

Nu ska det sovas!

/Fröken Fanta

Kommentera

