Skalle-Per till Köpenhamn

Har precis färgat håret i hopp om att bli lite piffig till den årliga sommarfesten hos min käraste syster med familj i Köpenhamn. Vanligtvis gör jag detta hos frissan men i brist på tid i kombination med bebis och inskolning av E på dagis fick det bli en hemmafärgning à la 90-talet. Sagt o gjort blev håret mörkbrunt men i samband med färgändringen tappade jag hälften av håret. I shit you not när jag säger att det såg ut som tre månaders hårborstrens när jag var klar!!! Detta med eftergravida bekymmer sträcker sig långt vidare än sömnlösa nätter och ömma kroppsdelar, det vackra Wellahåret är ett minne blott. Nu förstår jag att Skalleper egentligen inte var gammal, han hade bara nyligen fött barn (kan även förklara en del av hans tarmljud).

20110818-223231.jpg

/Fröken Fanta

Kommentera

