Anonyma sekatörsmissbrukare

I husgåva från fru Nilsson fick vi en finfin sekatör. Två gånger har jag gett mig på buskage med ambitionen att ansa lite kvistar för att piffa till trädgården lite. Båda gångerna har jag börjat klippa lite på topparna och fått loss några väl valda grenar men inte kunnat nöja mig med det. Jag har fått blodad tand och börjat klippa mer och mer tills allt varit borta. Inte riktigt meningen men det har blivit riktigt bra ändå. Det första som rök var en hel spalje från altanen. Tyvärr hade den ett högt mysvärde för våra grillkvällar men det ena gav det andra tills både växter och spalje låg som lik på gräsmattan nedanför. Den andra incidenten var när jag skulle ansa i Rosenbuskarna som vuxit in över entretrappan. Efter några kapade grenar (jag har avancerat till att ta med en såg på mina trädgårdsäventyr) insåg jag att det antingen var dött, tjuvskott eller alldeles för långa grenar som inte bar sig själva. Instinktivt började jag likt Edward Scissorhands (en dålig 80-tals) klippa eller såga allt med taggar. 1 timme senare var allt borta och jag kände än en gång att jag fått utlopp för mitt sekatörsmissbruk. Men fint blev det! Undrar vad nästa putsningsprojekt blir, det finns en hel del växter i trädgården som lever farligt just nu….

Här är före- och efterbilder på entrén.

/Fröken Fanta

20110811-231523.jpg

20110811-231531.jpg

Kommentera

