Första dagen som tvåbarnsmamma på riktigt!

Hade lite ångest igår kväll när jag tänkte på hur jag skulle klara av att underhålla E samtidigt som jag skulle ta hand om V och hans behov nu när M skulle börja jobba igen efter nästan 7 veckor ihop. Jag passade på att gå upp tidigt för att få en tjuvstart innan barnen vaknade och njöt av kaffe och tidning i ensam ro. Sen väckte jag barnen och fick i E frukost -UTAN BRÅK!!!
För att inte ta dagens utmaningar på egen hand och för att spara mina egna krafter smet jag upp till grannen som har en dotter i Es ålder , det gäller att va smart! En kopp kaffe senare och en färdiglekt tjej begav vi oss hemåt för att fortsätta dagen. Det är helt ok att vara mammaledig tvåbarnsmor:-)

Bifogar en bild jag tog före frukosten imorse, regn och sol på samma gång = guld i himlen!

/fröken fanta

20110808-122655.jpg

Kommentera

